مدیرکل اقتصادی و دارایی استان همدان از شناسایی ۱ هزار ۱۰۷ طرح از دستگاه‌های سازمان جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری، سازمان صمت، پارک علم و فناوری، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی راهداری و حمل و نقل جاده ای، کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و وزارت نفت با پرداخت۶هزار ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵ 29 August 2022

 اولین نشست خبری مدیران شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت اقتصادی و دارایی استان همدان در سالن جلسات اداره کل اقتصادی و دارایی همدان برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان،حسن پیمانی با اعام این مطلب اظهار داشت: تعداد ۹۸۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۳ هزار ۸۵۴ میلیارد ریال مصوب بانک‌های استان آماده پرداخت است.

شناسایی 1هزار 107 طرح به ارزش 6هزار 750 میلیارد ریال /افزایش ۴۵ درصدی وصول مالیاتی در استان همدان/رشد 47 درصدی پرداخت  تسهیلات ازدواج در همدان

به گفته وی، تسهیلات بند الف تبصره 18 به منظور رشد و پیشرفت استان های کشور از طریق ارتقا بهره وری و توسعه سرمایه گذاری ها تکمیل واحد های نیمه تمام و ظرفیت های خالی بنگاه های تولیدی بر پایه آمایش سرزمین و افزایش تولید اشتغال کارافرینی و ارتقاء رشد اقتصادی ایجاد شده است.

پیمانی افزود: از خرداد ماه سال 1400 ، دبیرخانه موارد 1 تا 9 بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1400 کل کشور به وزارت امور اقتصادی و دارایی واگذار شده که درسطح استانی نیز دبیری کمیته مذکور بر عهده ادارات کل امور اقتصادی و دارایی گذاشته شده است.

افزایش ۴۵ درصدی وصول مالیاتی در استان همدان

 

 

شناسایی 1هزار 107 طرح به ارزش 6هزار 750 میلیارد ریال /افزایش ۴۵ درصدی وصول مالیاتی در استان همدان/رشد 47 درصدی پرداخت  تسهیلات ازدواج در همدان

در ادامه مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: میزان وصول درآمدهای مالیاتی در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش داشته است این رشد به دلیل شناسایی ۴۰ هزار مودی جدید با ساماندهی ابزار پرداخت است.

وجیه اله ذکوری با اشاره به اینکه سهم استان همدان از درآمدهای مالیاتی نیم درصد است، اظهار داشت: : این استان با سهم نیم درصدی از درآمدهای مالیاتی کشور، رتبه سی و یکم را در سطح استان های مختلف داراست.

وی افزود: ۱۰۸ هزار اظهار نامه مالیاتی در سال جاری دریافت شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۶۸ هزار اظهار نامه بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان تاکید کرد: همه کسبه مکلف هستند کارت خوان های خود را به پرونده مالیاتی متصل کنند چراکه در غیر ایصورت دستگاه کارتخوان (پوز) آنها قطع می شود.

ذکوری گفت: استفاده نکردن از دستگاه کارتخوان برای فرار از پرداخت مالیات و تقاضای پول نقد از مشتریان فقط موجب دردسر افراد می شود چرا که می توان با بهره گیری از سایر ابزارهای موجود، میزان درآمد افراد و مالیات مربوطه را به طور دقیق محاسبه کرد.

به گفته وی، افرادی که برای فرار از پرداخت مالیات درخواست انتقال وجه به صورت کارت به کارت(حساب دیگران از جمله افراد خردسال، کهنسال و یا فقیر) می کنند نیز از طریق سامانه مالیاتی کشور به عنوان مودیان پر ریسک شناسایی می شوند و با دریافت اطلاعات حساب های بانکی و تجاری آنها از این اقدام به عنوان یک تخلف جلوگیری می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: از ۱۰۸ هزار اظهارنامه مالیاتی دریافت شده در استان، ۷۹ هزار مورد به شیوه توافق تبصره ۱۰۰ است به این معنی که این مودیان توافق تبصره ۱۰۰ را در مرحله اظهار نامه مالیاتی پذیرفته و هرگز حسابرسی نمی شوند و ۴۷ اظهارنامه دیگر میز با عدد صفر محاسبه شده است.

ذکوری ادامه داد: در اظهارنامه ۱۴ درصد مودیان تا یک میلیون تومان، ۱۶ درصد از یک میلیون تا پنج میلیون تومان ، ۶ درصد از پنج تا ۱۰ میلیون، ۲ درصد از ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان و یک درصد نیز بیش از ۲۰ میلیون تومان مالیات را ابراز شده است.

وی گفت: ۴۱ درصد مالیات استان همدان از محل ارزش افزوده، ۲۲ درصد از حقوق دریافتی، ۲۰ درصد شرکت ها و ۱۰ درصد نیز مربوط به محل درآمد اصناف است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان اظهار داشت: ۷۷ میلیارد تومان ارزش افزوده در چهار ماه نخست امسال و ۱۰۳ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده بین شهرداری و دهیاری توزیع شده است که ۴۰ درصد در توزیع عوارض رشد داشته ایم.

ذکوری، با بیان اینکه یک درصد به نرخ عوارض شهرداری ها و دهیاری ها افزوده شده است، گفت: از محل ۹ درصد ارزش افزوده دریافتی از مردم پنج درصد به حساب خزانه ، سه درصد به حساب دهیاری ها و شهرداری ها و یک درصد نیز به حساب سلامت واریز می شد که با اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم سهم دولت یک درصد کاهش و به دهیاریها و شهرداری ها افزوده شد.

وی گفت: هر نوع عوارض دریافتی به هیچ وجه از استان خارج نمی شود و امکان خروج عوارض نیز وجود ندارد چراکه به طور مستقیم از سوی اداره مالیاتی به نسبت جمعیت تقسیم می شود.

ذکوری با بیان اینکه یکی از شعارهای اساسی دولت مردمی سیزدهم مبارزه با فساد است، افزود: مبارزه با فساد در ۲ بخش داخلی و بیرونی انجام می شود که در بخش بیرونی برای جلوگیری از فرار مالیاتی یک کارگروه به ریاست استاندار تشکیل و تمامی فعالیت های بخش خاکستری اقتصاد شناسایی می شود.

رشد 47 درصدی پرداخت  تسهیلات ازدواج در همدان

 

 

شناسایی ۱ هزار ۱۰۷ طرح به ارزش ۶ هزار ۷۵۰ میلیارد ریال /افزایش ۴۵ درصدی وصول مالیاتی در استان همدان/رشد ۴۷ درصدی پرداخت  تسهیلات ازدواج در همدان

در انتها دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان همدان گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری از طریق بانک های عامل در این استان به زوج های جوان و متقاضی پرداخت شده که نشان از افزایش ۴۷.۱ درصدی دارد

محمد طوماسی با بیان این مطلب اظهار داشت: در چهار ماه نخست امسال به حدود چهار هزار زوج جوان در استان همدان تسهیلات ازدواج پرداخت شده است ضمن اینکه هشت هزار و ۷۵۴ زوج نیز در صف انتظار برای دریافت وام هستند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان همدان ادامه داد: حداقل تسهیلات پرداختی برای زوج ها ۱۲۰ میلیون تومان است که این رقم برای خانواده شهدا ۲۴۰ میلیون و جوانان زیر ۲۳ سال نیز ۳۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین سپرده موثر ۱۳ بانک دولتی و نیمه دولتی استان همدان تا پایان تیرماه ۴۷۷ هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال و مصارف آنها ۳۹۶ هزار و ۸۹ میلیارد ریال است، افزود: ۸۸ درصد کل منابع و سپرده های بانکی استان در  داخل استان هزینه شده است.

به گفته طوماسی، میزان مطالبات بانک های استان همدان درحال حاضر حدود ۱۲ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بانکی در استان متوقف نشده است، اظهار داشت: رقم مصارف بانک های استان نشانه پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان است و در این زمینه ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی به صورت اولویت پیگیری می شود.

در ادامه مدیرکل گمرک استان همدان گفت: ۴۶ میلیون و ۹۵۹ هزار دلار کالا به میزان ۴۸ میلیون و ۴۸۰ هزار کیلوگرم از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد از استان همدان به کشورهای هدف صادر شده است که از نظر ارزش دلاری ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار